ÇOK UZAK FAZLA YAKINBURCU BİRİCİK VE ÖZGÜN ÇOBAN / FÜSUN BALKAYA

23 Eylülde sinemalarda seyirci ile buluşan , henüz çok taze olan ‘’Çok Uzak Fazla Yakın’’ adlı film de yazar(Senaryo) ve yönetmen kısmında bir kadın isminin etiketlendiği görülmüştür.

Türkan Derya ve Sinema filmi

Bu etiket de gösterilen Türkan Derya ismi hepimizin yakından bildiği ‘İkinci Bahar, Kara Melek ,Yeditepe İstanbul,Hırsız Polis,Gönül İşleri gibi başarılı televizyon dizilerine imza atmış bir kadın yönetmen olmuştur.

Türkan Derya’nın ilk uzun metrajlı filminde ise kadın duyarlılığı ile birlikte tüm ayrıntılarda hissedilen özen seyircisine film süresince de aynı hassasiyetle geçmek başarısı sağlanmıştır.

Burcu Birecik ,Özgün Çoban ile birlikte Alican Yücesoy,Metin Çoşkun Servet Pandur ve Gamze Karaduman filmde rol alan diğer isimler olmuştur.

Film Aslı ile Cem aşk’ının hikayesi olmuş ama bu aşk da her aşkın içinde barındırdığı tatlı ve tuzlu lezzetleri içinde birlikte yaşatmış, duygularımızda tatlı bir rüzgarın yeniden esintisini duymamızı sağlamıştır.

Konu ve oyuncular ile önemli detaylar üzerine

Biri güzel diğeri yakışıklı iki sanat öğrencisinin talebelik yıllarına ilişkin başlayan öyküsünde hiç bitmeyen ,bitmeyecek sevdasına dönüşen öykünün çok acıtıcı, can yakan noktalarına aynı zaman da şahit oluşumuz, film de mevcut enerji için daha bir ateşleyici olmuştur.

Burcu Birecik ve Özgün Çoban enerjisi ise gerçekten film de mükemmel olmuş, filmin sonuna kadar bu enerji iki oyuncu için de bir saat ayarı gibi hiç düşmeden aynı denge ve güç içinde devam etmiştir.

Erkek bu aşk da daha özgür ve mesleksel tırmanışa daha özlemli ,kadın ise özgürlüğünün sınırları içinde daha statik ,kadınca çevresel ve ahlaksal sorumluluk ile etkilerin haklı veya haksız şemsiyesi altına girmiştir.

Geri dönüşlerin dün ve bugünlerinde yaşanılan her şey oyuncuların başarılı oyunculukları ile film de zorun mükemmeliyete yakın çizgi de aşılması ile de kendini göstermiştir.

Filmin sonu beklenilenin ötesinde olmuş, kendi özelliklerinin gereği iki önemli farklı sahne ile oyuncular tarafından seyirciye nitelikli görselliğe ulaştırılmıştır.

Özgürlüğün ve genetiğin getirdiği bir havaalanı sahnesi ve kabullenmişliğin varış noktası olan beyaz karanfillerle ziyaret sahnesi gerçekten seyirci için sürpriz olduğu kadar Aslı ve Cem’in yapılarına ayna tutması bakımından da önemli olmuştur.

Önemli simgeler ve diğer…

Film boyunca bisiklet ve kırmızı desenli fular simgesel anlamda özgürlük ile bağ anlamında yönetmenin vazgeçilmezi olmuştur.

Film de tüm dış mekan çekimleri müthiş doğa manzarası ile bütünleşmiş, gece ve gündüz çekimlerine de görsellik anlamında gösterilen özen dikkat çekici olmuştur.
Filmde bir önemli ayrıntı ise efektler hususunda görülmüş(Odu’nun çıtırdısından, heykelin zımparalama halinden, bisikletin kullanma durumundan, uçağın ses duvarını açtığı an gibi.) oyuncuların doğal oyunculukları kadar filmde efektlerde etkileyici olmuştur.

“Çok Yakın Fazla Uzak” 2016-17 kış sezonu için Türk sineması adına sadece keyifle izlenmenin ötesinde ,her sahnesi düşünülerek çekilmiş emek verilmiş bir film olması ayrıca önemsenmesini ve üzerinde konuşulmasını da getirmiştir.

Alkışlar ulaşsın..

“Çok Uzak Fazla Yakın” gerçeğini vizyon afişi ile de katkıda bulunan Arda Aktaş’a da bu güzel ,kusursuz çalışması için teşekkürümüzün gereğini düşünülmüşmüş, üç önemli sinema adamının anısına filmin armağan edilmesi de gerçekten unutulan önemli duyguların Türkan Derya tarafından hatırlatılmasını mutlulukla karşıladığımızı da paylaşmak seyirciyi bu anlamda da mutlu etmiştir.

Ateş film tarafından vizyona çıkarılmış bu güzel film için alkışlarımız Türkan Derya,Burcu Birecik,Özgün Çoban ve tüm oyuncu ve teknik ekip için gönderilmiştir.Dileğim en kısa zamanda bu alkışların ulaşması ve yenileri için de alkış sağanağını tıpkı bu filmde olduğu gibi yeniden tüm emeği geçenlerin yaşamaları olmuştur.

Füsun Akmen Balkaya/Maçka İst.
25.09.16

Reklamlar